Aankomst in Edinburgh & de eerste dagen

27 april 2017 - Edinburgh, Verenigd Koninkrijk

Na een hele mooie vlucht kwam ik aan op het vliegveld van Edinburgh. Hier werd ik opgehaald door Inge, een leerkracht van de Mannafields school. Eerst reden we naar de school, daar kreeg ik een korte rondleiding en daarna gingen we naar mijn huis voor de komende tijd. Hier ontmoette ik Jean, een hele aardige en gastvrije dame. Als snel was heel mijn koffer uitgepakt. Na het avondeten liet Jean me de stad Edinburgh zien, wat een ongelooflijk mooie stad is het! Oude gebouwen, kastelen, bergen, het links rijden en alles maakte heel veel indruk.

De volgende dag, 26 april, ging ik direct aan de slag op de Mannafields school. Het is een kleine school met 2 klaslokalen. Er zitten in totaal 23 leerlingen op de school, 4 enfants (4-6jaar), 13 juniors (7-11jaar) en 6 seniors (12-15jaar). Op dit moment kijk ik gewoon veel rond ik de klas en help ik de leerkracht waar nodig is. Binnenkort mag ik mijn eigen lessen op me gaan nemen.

Vandaag, 27 april, wens ik jullie als eerst een hele fijne Koningsdag! Ook op de Mannafields school was er vandaag veel aandacht voor. De leerlingen vonden het super leuk om het volkslied te horen. Ook moeten de seniors een soort werkstuk maken over Nederland. Met dingen zoals; eten, een landkaart, regering, monarchie, bezienswaardigheden, specialiteiten, vlag, taal, hoe ziet ons schoolsysteem eruit, etc. Heel erg leuk! Verder hadden we vandaag PE (gym), dit is altijd al mijn favoriete vak en ik deed dus ook lekker mee. Dat werd erg gewaardeerd door de leerlingen en leerkracht.

Ik heb het erg naar mijn zin en heb zeker mijn plekje gevonden! Ondanks het Engels soms echt nog lastig is, gaat het steeds een stukje beter en beter.

1. Agnes:
    27 april 2017
    Leuk om te lezen dat je ook aan Koningsdag en Nederland hebt gedacht! En mooie foto's uit het vliegtuig, je had een goed uitzicht !
    Ik hoop dat je snel aan je nieuwe kinders went !
    Groetjes !