Donderdag 4 en vrijdag 5 mei

5 mei 2017 - Edinburgh, Verenigd Koninkrijk

Deze donderdag was een rustige dag. Ik hielp met rekenen en taal. Voor de rest van de dag hadden de leerlingen toetsen. Ik heb toen vooral geholpen met het opruimen van het klaslokaal en ik ben verder gegaan met de op niveau stickeren van de boeken uit de grote boekenkast. Ze hebben hier niet echt AVI zoals wij die kennen, dus doe ik het met gekleurd papier. Blauw voor de beginnende lezers tot rood voor de moeilijkere boeken. Na de middagpauze hadden de leerlingen geen concentratie meer over en gingen we lekker gymmen. We verdeelde de groep in 2 en ik ging met 1 deel naar buiten op het schoolplein basketballen. Zelf heb ik de leerlingen na een instructie hard aan het werk gezet en kon ik dus een uurtje lekker in het zonnetje op een bankje zitten, heerlijk! Het weer is trouwens ook echt heel lekker op dit moment. De zon schijnt lekker en ook aankomend weekend zijn er mooie vooruitzichten!

Verder zat ik 's avonds om 18:50 uur achter mijn laptop om live mee te kijken naar de dodenherdenkingsuitzending. Door het tijdsverschil hield ik dus om 19:00 uur 2 minuten stilte. Al vrij snel die avond ben ik lekker gaan slapen!

Vrijdag 5 mei begon ik de dag bij de kleuters, maar al snel werd ik de klas uitgeroepen om even opteletten bij de oudere kinderen beneden. De leerkracht (en hoofdmeester van de school) was iets thuis vergeten en ging dat even ophalen. Toen hij terug kwam ging ik weer naar boven naar de kleuters. Nog geen tien minuten later stormt de hoofdmeester het lokaal weer binnen en vertelde hij dat hij nog iets was vergeten, batterijen. Die ben ik toen gaan halen. De hoofdmeester is echt een aardige man, maar als zijn hoofd niet had vastgezeten had hij die ook altijd kwijt geweest!

Verder hebben de leerlingen op vrijdag aan het einde van de ochtend altijd een soort weeksluiting. Dit gebeurd door een predikant uit de buurt. De predikant vertelt een geschiedenis uit de Bijbel en ze zingen verschillende liedjes. Om 12:30 uur zijn de leerlingen klaar op vrijdag. Ik mag dan meestal ook gelijk naar huis. 's middags heb ik Jean, de mevrouw waarbij ik verblijf, geholpen in de tuin met nieuwe plantjes erin te zetten en het gras te maaien. Het was erg gezellig om dit samen met haar te doen.

Na het avond eten ben ik naar de Royal Mile gegaan, dit is de hoofdstraat van Edinburgh. Vanaf daar ben ik gaan lopen naar de Athur's Seat. Een beroemd uitkijkpunt van Edinburgh. Ik heb de berg beklommen en heb op het topje genoten van een mooie zonsondergang en een prachtig zicht over heel Edinburgh. Mocht je ooit naar Edinburgh gaan raad ik je echt aan om deze klim te maken!

Alvast een fijn weekend allemaal!

1. Connie Blokker:
    6 mei 2017
    Positieve geluiden Jannemarie!
    Hoop dat dit een onvergetelijke ervaring voor je wordt.
    Liefs van mij x
  2. A.D. Aarnoudse:
    8 mei 2017
    Ha Jannemarie,

Zo te lezen heb je het prima naar je zin. Fijn dat het goed gaat. Is het nog nodig dat ik op bezoek kom? Of ga je het allemaal 'redden'?
    Fijn dat je ook vrije tijd overhebt en dat je dat kan besteden om de omgeving te verkennen. Dat is dus werk en vakantie combineren, prachtig zeg.
    Als er dingen zijn waar je mee zit (school en werk) dan hoor ik het graag.
    een hartelijke groet vanuit het Hoornbeeckcollege.
    Gods zegen of wel God bless you