Maandag 29 mei

29 mei 2017 - Edinburgh, Verenigd Koninkrijk

Maandagochtend ging weer vroeg de wekker. Na een heerlijke week vakantie was het weer tijd om aan de slag de gaan op stage. De leerlingen waren weer blij om me te zien en we gingen weer hard aan de slag. 's Morgens hielp ik bij de kleinste met rekenen en speelde ik het hen in de legohoek. We hebben een mooi lego-huis gebouwd. Na de pauze gingen we met heel de school (lees: 19 leerlingen en 3 leerkrachten) het graduation lied instuderen. Ook 's middags werd ik goed ingezet met de lessen. Ik hielp met spelling en lezen. Het is zo schattig want een paar leerlingen beginnen nu een beetje zelfstandig te lezen, heel knap! Na schooltijd ben ik snel naar huis gegaan, want we gingen al vroeg eten. 's Avonds ben ik naar het Wee World Cafe gegaan. Deze avond was een bijzondere avond, omdat er een food share werd gehouden. Dit hield in dat iedereen iets te eten meenam dat specifiek was voor zijn/haar moederland. Ik had stroopwafels bij me die iedereen graag wou uitproberen. Verder was er Franse omelet, Chinese Cola-Cola chicken wings, natuurlijk kon de Schotse Irn Bru ook niet wegblijven en nog veel meer. Met een vol buikje en na een hele gezellige avond kawm ik weer thuis en ging ik snel mijn bedje in!