Woensdag 10 mei

10 mei 2017 - Edinburgh, Verenigd Koninkrijk

Vandaag was ik een dagje vrij van stage om samen met mijn ouders de stad in de gaan. Rond een uurtje of 10 ontmoette we elkaar en zijn we naar Camera Obscura gegaan. Dit is een gebouw vol met magie, gezichtsbegrog en grappige kamers vol lichtjes en spiegels. Hier zijn we de hele ochtend in geweest. Vanaf het dakterras had je ook een prachtig uitzicht over de gehele stad. Het leukste wat de daarbinnen hebben zijn camera's waarmee je de gehele stad kan bekijken en ook gewoon op mensen in kan zoomen. Je kan dus de gehele stad bespioneren...

Later zijn we 's middags naar Carlton Hill geweest. Dit is een heuvel midden in de stad met daarop een aantal standbeelden en bezienswaardigheden van Edinburgh. Het uitzicht was bovenop de heuvel wederom prachtig. Zo hebben we daar een tijdje in de zonnetje gezeten en genoten van het mooie uitzicht. Verder zijn we gewoon nog lekker door de stad gelopen en tegen de avond namen we de bus naar mijn huis. We gingen namelijk met Jean, mijn ouders en ikzelf uiteten. Het was een super lekker pizza restaurant. Na  het eten moest ik weer gedag zeggen tegen mijn ouders, want die vliegen morgen (donderdag) weer terug naar Nederland. Gelukkig ben ik in hele goede handen bij Jean en heb ik hier zeker mijn draai goed gevonden!