Maandag 1 mei

1 mei 2017 - Edinburgh, Verenigd Koninkrijk

Maandagochtend begon ik weer op school. Op maandag en dinsdag hebben de leerlingen een meester. Ik heb hem veel geholpen met rekenen, spelling of door gewoon een oogje in het zeil te houden. Ook doen de leerlingen veel verschillende technische vakken op school. Zo leren ze omgaan met elektriciteit of bouwen ze een huis met een bepaalde constructie. Daarnaast hebben ze ook het vak; tuinieren. Daarmee gaan ze bijvoorbeeld de vochtigheid van de grond onderzoeken of zelf een plant kweken. Buiten op het schoolplein staat ook een soort broeikas waarin de meeste plantjes staan. Ik vind dit echt heel leuk aan deze school, ze hebben hier echt veel meer handjes-uit-de-mouwen-vakken. In Nederland zie je toch veel mee schrijven of leervakken. Aan het einde van de middag ben ik bezig geweest met de voorbereiden van het schoolkamp.

Maandagavond na het avondeten ben ik naar een soort café/pub geweest met een paar meiden die ik heb leren kennen in de kerk. In dat café hebben ze een speciaal project voor buitenlandse studenten om elkaar te ontmoeten en een gezellig samen zijn te hebben. Ze noemen het 'Wee World Café'. Die avond heb ik veel studenten ontmoet van over de gehele wereld, een hele leuke ervaring. Hier hop ik dus de komende maandagavonden naar toe te gaan!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl