Weekje stage! (12 t/m 16 juni)

16 juni 2017 - Edinburgh, Verenigd Koninkrijk

De afgelopen dagen (maandag-woensdag) is er niet echt veel gebeurd. De leerlingen werken naar het einde van het schooljaar toe en het schoolwerk vermindert. De afgelopen dagen hebben we het eindtoneelstuk geoefend en zijn we vooral creatief bezig geweest. Alle leerlingen hebben kleine pompoms gemaakt. Het resultaat is erg leuk! Ik ben deze dagen vooral heel druk bezig geweest met het uitzoeken en opnieuw labelen van de kleuterboeken. Ik heb alle klastjes met boeken eerst grondig schoongemaakt en daarna de boeken uitgezocht en gerepareerd als het nodig was. Na 2,5 dag was is daar eindelijk klaar mee, ze hebben echt veel boeken! Verder zijn de voorbereidingen van de sportdag (a.s. woensdag 21 juni) in volle gang. Stukje bij stukje gaan we nu dan echt naar het einde van mijn stageperiode.

Vandaag, donderdag, was in tegenstellig tot de rest van de week een hectische dag! Ik kan vanwege privacy uiteraard geen namen noemen, maar een aantal van de jongens waren heel opstandig. Uiteindelijk was 1 jongen zo boos dat hij met zijn vuist een raam brak. De rest van de klas was nu ook niet meer rustig te krijgen. Nadat de vader van de jongen gebeld was en er een schadeformulier ingevuld was hadden we lunchpauze. De groepsleerkracht hield een krachtige duidelijke speech. Na de pauze hadden we gym en gingen we naar het park om alvast te oefenen voor sportdag. De sportdag is gepland op woensdag 21 juni a.s.. Gelukkig kon iedereen nu even lekker zijn/haar energie kwijt en gebeurde er niet veel bijzonders meer.

Vrijdag heb ik de dag vooral besteed aan de voorbereidingen voor de sportdag. Het lijkt een hele leuke dag te gaan worden! We hopen naar een heel mooi park te gaan net buiten Edinburgh. De leerlingen gaan o.a.: touwtrekken, voetballen, speerwerpen, regenlaars gooien, verspringen, sprinten en ga zo nog maar even door!

Morgen, zaterdag, hoop ik een gezellige dagje naar Glasgow te gaan met Jean, de mevrouw waarbij ik in huis woon. Hierover horen jullie dus binnenkort meer!

Fijn weekend!

1. Ria en bram gelderblom: