Woensdag 3 mei

3 mei 2017 - Edinburgh, Verenigd Koninkrijk

Vandaag, woensdag begonnen we de dag op school een beetje raar. Er word namelijk eten en drinken van de leerlingen verstopt of gestolen. Mrs Kelly, de leerkracht op woensdag en donderdag, hield een stevig gesprek over wa het betekent om een dief te zijn en wat de Bijbel daarover zegt. We hopen dat het nu dus niet meer gebeurd. Daarna vervolgden we de les, met lezen. Dit is voor mij een van de moeilijkere vakken, ik lees samen met de juniors een boek over de oudheid. Daar staan best pittige woorden in die ik echt even op moet zoeken, maar ik denk dat het wel heel goed is voor mijn engels! Na de eerste pauze hebben de leerlingen een uur tekenen. Niet zomaar, maar echte stillevens tekenen of in ieder geval op een hoog niveau (zie foto's). Ze hebben hier allemaal echt talent voor tekenen.

In de middag hadden de leerlingen een leestoets. Ze werken hier allemaal op hun eigen niveau. We hebben niveau A (heel makkelijk) tot F (extreem uitdagend). Ik heb ook een toets gemaakt en ik heb de level D toets behaald. Hier ben ik blij mee! Na de toets was de middag alweer omgevlogen en ging ik richting huis.

's Avonds had ik iets bijzonders wat ik eigelijk nog nooit had meegemaakt. De St. Columbus kerk heeft namelijk iets bijzonders. Elke 1ste en 3de woensdag van een maand heb je Citygroup. Dit houdt in dat je dan bij elkaar komt met een groepje van de kerk (ongv. 10 mensen) en eerst met elkaar eet en vervolgens een gedeelte uit de Bijbel bespreekt. Hier ben ik ook naar toe gegaan om te kijken of het me iets leek. Ik heb tijdens het eten weer veel nieuwe mensen ontmoet en leuke gesprekken gevoerd. Na het eten was de Bijbelstudie, die was mooi, maar wel heel lastig te volgen. De (lokale) mensen praten hier echt met een accent. Daardoor was het voor mij lastig om te volgen waarover ze aan het praten waren. Voor de rest was het een gezellige avond en ben ik toen ik weer thuis kwam heerlijk gaan slapen!

1. Veldhoen:
    5 mei 2017
    Mooi verslag. Gaaf hoe ze met tekenen bezig zijn. En leuk dat jij zo met de taal bezig bent.